Wyłączność

W sytuacji, w której potencjalni kupcy mogą w prosty sposób dotrzeć do wielu ofert dostępnych na rynku, coraz trudniej korzystnie sprzedać swoją nieruchomość. Nierzadko wraz z upływem czasu sprzedawcy decydują się na kolejne przeceny i w rezultacie ostateczna cena zbycia ich nieruchomości jest zdecydowanie niższa od tej którą chcieli uzyskać. Trwającemu wiele miesięcy procesowi sprzedaży często towarzyszy stres i niepewność, zdarzają się także duże rozczarowania (głównie w sytuacji w której potencjalni kupujący wycofują  się z transakcji tuż przed podpisaniem Aktu Notarialnego) Jednocześnie są nieruchomości, które pomimo wysokich cen sprzedają się znacznie szybciej od innych – podobnych i często znacznie tańszych.

Rynek nieruchomości nie różni się pod wieloma względami od innych rynków i w jego przypadku także najlepiej sprzedają się te „produkty” które wyróżniają się na tle pozostałych. I podobnie jak na innych rynkach, także na rynku nieruchomości działają specjaliści potrafiący odpowiednio wykreować produkt.

Obecnie klient, który podejmuje decyzję o sprzedaży nieruchomości za pośrednictwem biura najczęściej wybiera umowę „otwartą” i chętnie podpisuje umowy z kilkoma biurami, zakładając, że jest to dla niego najlepsze rozwiązanie. W dalszej części wyjaśnimy dlaczego podpisanie umowy z kilkoma biurami nie daje przewagi sprzedającemu, a wręcz może działać na jego niekorzyść (dewaluacja oferty). W tym miejscu zajmiemy się sensem umowy na wyłączność.

Każdą nieruchomość można sprzedać szybko i uzyskać za nią wysoką cenę, a sam proces sprzedaży może być bezstresowy i pozbawiony nieprzyjemnych niespodzianek. Aby tak się stało sprzedażą musi zająć się osoba, która ma do tego odpowiednie kwalifikacje i stosowne narzędzia  i która -przede wszystkim – te narzędzia oraz własne umiejętności w pełni wykorzysta. Co to oznacza praktyce? Przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz reklama oferty wymagają dużych nakładów czasowych i  finansowych, i w praktyce ich poziom zależy od prawdopodobieństwa zwrotu poniesionych nakładów. Jeśli więc w sprzedaży nieruchomości pośredniczy kilka biur, żadne z nich nie podejmuje nakładów takich jak biuro, które pośredniczyłoby w pojedynkę (a co za tym idzie miałoby większą szansę na odzyskanie zainwestowanych środków).

Właśnie dlatego podpisując umowę na wyłączność możemy zaoferować  ponadprzeciętny zakres czynności i zobowiązać się pisemnie do ich wykonania. Dzięki tym czynnościom oferty naszych  klientów zyskują znaczącą przewagę nad innymi ofertami, a nasi klienci osiągają wymierne korzyści finansowe.

Przygotowanie nieruchomości do sprzedaży:

-analiza rynku i wybranie odpowiedniej strategii sprzedaży

-doradztwo w zakresie regulowania stanu prawnego nieruchomości-zebranie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji

-porada co zrobić by tanim kosztem zwiększyć wartość nieruchomości (HOME STAGING)

-sporządzenie profesjonalnej dokumentacji zdjęciowej

-przygotowanie fachowego opisu-utworzenie Panoram 360

-utworzenie Wirtualnego Spaceru-przygotowanie filmu z Wirtualnym Spacerem

Profesjonalna reklama oferty

-zamieszczenie oferty na stronie www.westor.com.pl-zamieszczenie oferty w portalach ogłoszeniowych: „gratka.pl”, „otodom.pl”, „domy.pl”, „nieruchomości-online”, „oferty.net”, „tablica.pl” oraz w kilkudziesięciu innych współpracujących z wymienionymi wyżej portalami (min. „onet”, „interia”, „money „ itp.)

-promocja oferty w portalu gratka.pl (maks. trzecia strona w kategorii-zamieszczanie oferty w gazecie „Gwarek” lub „Życie Bytomskie” minimum dwa razy w miesiącu

-zamieszczenie oferty  w systemie MLS i Fagora

-przygotowanie i powieszenie Banerów

-umieszczenie ogłoszeń z ofertą na wybranych tablicach ogłoszeniowych

-opracowanie dedykowanego folderu nieruchomości dla klientów

-rozesłanie informacji o ofercie do lokalnych biur zrzeszonych w PFRN (wraz z folderem dla biur)

-utworzenie strony internetowej nieruchomości-zrobienie rzutów nieruchomości

-przygotowanie projektów aranżacji wnętrz-przygotowanie płyty z dokumentacją fotograficzną (dla klientów)

Przeprowadzenie transakcji:

-pomoc w negocjacji ceny-pomoc w określeniu możliwości zakupowej klienta

-przygotowanie umowy przedwstępnej maksymalnie zabezpieczającej interes Sprzedającego

-przekazywanie klientowi dokumentacji nieruchomości-umówienie Aktu Notarialnego

-pomoc w przekazaniu nieruchomości kupującemu

KORZYŚCI:

-pewność dotarcia oferty do wszystkich potencjalnych klientów dzięki kompleksowej reklamie w internecie, prasie, poprzez ogłaszanie bezpośrednie i dzięki współpracy z biurami zrzeszonymi w PFRN

-pewność otrzymania wysokiej ceny sprzedaży-prawidłowe przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz wysoka jakość obsługi i prezentacji oferty znacząco zwiększają jej atrakcyjność i pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe klientów

-gwarancja spokoju w okresie sprzedaży: nasz agent zajmujący się sprzedażą ma obowiązek dokładnego zapoznania się z nieruchomością, oczekiwaniami i dyspozycyjnością Sprzedającego i kontaktuje się z nim tylko w ważnych sprawach (nie każdy ma czas i dostateczną cierpliwość by tłumaczyć te same kwestie osobom z kolejnych biur)

-brak efektu dewaluacji oferty (ogłaszanie oferty przez wiele biur, w szczególności w tych samych portalach ogłoszeniowych, może powodować, że w świadomości klienta oferta postrzegana będzie jako trudna do zbycia, tym trudniejsza im więcej firm próbować będzie, w domyśle: bezskutecznie, ją sprzedać).

Scroll to Top

Porównaj